Złącza pneumatyczne

  • złącza pneumatyczne wtykowe
  • złącza funkcyjne w pneumatyce
  • złączki wtykowe dla przemysłu spożywczego

Złącza pneumatyczne – informacje ogólne

W ofercie naszej firmy znajduje się szeroki zakres złączy pneumatycznych pozwalających dobrać odpowiednie rozwiązanie do konkretnych warunków pracy. Proponujemy dokonać wyboru między następującymi typami złączy:

  • Złącza wtykowe z mosiądzu i tworzywa – łatwe, szybkie i funkcjonalne w użyciu. Pomimo bardzo dużej liczby profili, w których produkowane są złącza wtykowe, istnieje możliwość stworzenia kompletnego systemu za pomocą czterech profili, co przyczynia się do spadku kosztów. Złącza wtykowe dzielą się na trzy odmiany: seria R – ogólnego użycia, do przewodów o średnicy zewnętrznej od 3 do 14 mm, seria RL FOX – o zredukowanych wymiarach zewnętrznych oraz ekonomiczne złącza wtykowe serii S.
  • Złącza wtykowe dla przemysłu spożywczego – specjalistyczna odmiana złączy wtykowych cechująca się wysoką odpornością na działanie detergentów i innych środków chemicznych. W tej wersji dostępne są zarówno wykonane z mosiądzu niklowanego złącza typu F, jak i złącza wykonane ze stali kwasoodpornej.
  • Złącza z pierścieniem zacinającym serii B – przeznaczone do przewodów miedzianych oraz z tworzyw sztucznych. Szczególnie zalecane w instalacjach, gdzie występują drgania. Cechują się wysokim ciśnieniem roboczym – 60 bar.
  • Złącza nasadowe serii C – w tym wypadku połączenie następuje przez nasadzenie węża na końcówkę oraz zaciśnięcie poprzez dokręcenie nakrętki. Ciśnienie robocze złączy nasadowych wynosi 18 bar.
  • Złącza banjo serii D – dają możliwość ustawienia złączy w żądanej pozycji, mogą łączyć się również z serią R złączy wtykowych. Ich ciśnienie robocze wynosi 18 bar.
  • Złącza gwintowe serii A – wykonane z mosiądzu niklowanego lub stali AISI 316L. Aby zachować szczelność połączenia dla tego typu złączy, wymagane jest z reguły użycie dodatkowych uszczelnień.
  • Złącza funkcyjne LINE ON LINE – wyjątkowa rodziną produktów przeznaczonych do montażu w układach pneumatycznych. Cechy charakterystyczne to m.in.: wysoka efektywność, małe wymiary i zwarta budowa. Dzięki swej modułowości mogą być łączone szeregowo, równolegle, a także w sposób mieszany szeregowo – równoległy.

KATALOG
Pobierz

SIEĆ SPRZEDAŻY
Sprawdź

SKLEP INTERNETOWY
Wejdź

ZAPYTANIE
Wyślij

Lista produktów:

złączki wtykowe z mosiądzu i tworzywa

Złącza wtykowe 

z mosiądzu i tworzywa

złączki wtykowe dla przemysłu spożywczego

Złącza wtykowe

dla przemysłu spożywczego

złączki wtykowe ze stali kwasoodpornej

Złącza wtykowe 

ze stali kwasoodpornej

złączki wtykowe high performance

Złącza wtykowe 

High Performance

złącza gwintowe ze stali nierdzewnej

Złącza gwintowe

ze stali nierdzewnej

złącza skręcane z pierścieniem zacinającym

Złącza skręcane

z pierścieniem zacinającym

Potrzebujesz pomocy przy doborze produktu lub nie znalazłeś właściwego produktu?

FAQ – złącza pneumatyczne:

Jakie złączki do kalibrowanych węży pneumatycznych są najpopularniejsze?

Najczęściej wybierane ze względu na dostępność oraz łatwość montażu/demontażu węża są złączki pneumatyczne wtykowe.

Jaki wąż zastosować do złączki skręcanej?

Złączka pneumatyczna skręcana składa się z korpusu, na który nasadza się wąż, oraz nakrętki, którą wąż się zaciska. Ze względu na konstrukcję bardzo ważne jest aby obie średnice węża (zewnętrzna i wewnętrzna) były dokładnie takie jak wymiary złączki.

Zastosowanie węża 8x5mm do złączki 8x6mm nie pozwoli na prawidłowe wykonanie połączenia.

Jakich złączek użyć do dynamicznych aplikacji?

W urządzeniach na których występują drgania, przemieszczenia oraz możliwe są szarpnięcia węży zaleca się stosować złączki skręcane lub z pierścieniem zacinającym.

Czy złączki wtykowe mogą pracować na ciśnieniach większych niż 16 bar?

Tak. W sprzedaży dostępne są specjalne złączki wtykowe „high-pressure” dedykowane do systemów smarowania, których ciśnienie robocze dla powietrza wynosi 30bar, a dla smarów nawet 150bar.

Złączka z gwintem stożkowym czy walcowym?

Zdecydowana większość połączeń w pneumatyce wykonywanych jest z użyciem złączek z gwintem walcowym BSP oraz uszczelnieniem typu o-ring. W odróżnieniu od uszczelnień „na gwincie” nie wymagają one stosowania dodatkowego teflonu, który mógłby być źródłem zanieczyszczeń układu pneumatycznego. Wyjątek stanowią połączenia na nierównych (zakrzywionych) powierzchniach gdzie o-ring może nie zapewnić wystarczającej szczelności.