Manometry UHP
Manometry do zastosowań ultrawysokociśnieniowych (UHP) – informacje ogólne
Manometry przeznaczone do bardzo wysokich ciśnień od 1000 bar do 4000 bar i więcej, stosowane w instalacjach chemicznych, petrochemicznych, chłodniczych, w jednostkach napędowych, pompach, urządzeniach do czyszczenia wodą, prasach, sprężarkach, turbinach, silnikach wysokoprężnych, a także w maszynach i urządzeniach, w których występują ciśnienia pulsacyjne lub wibracje mechaniczne. Wykonane ze stali nierdzewnej, odporne na ciężkie warunki pracy środowiska zewnętrznego i medium procesowego. Zgodne z normą EN 837-1 lub DIN 16001. Z zaworem bezpieczeństwa (S1), w wykonaniu bezpiecznym (S2) i z przegrodą czołową (S3). Średnice 63, 100 i 150 mm. Klasa dokładności 1,0 lub 1,6. Zgodne z normą EN 837-1 (manometry do 1600 bar). Manometry do ciśnień powyżej 1600 bar mogą być wykonane zgodnie ze standardem producenta lub według wymagań normy DIN 16001. Wszystkie manometry spełniają wysokie wymagania jakościowe i wymagania bezpieczeństwa oparte na normach EN-837 lub DIN 16001. Doboru manometru do zastosowania należy dokonywać na podstawie danych katalogowych (dobór wstępny), uwzględniając zalecenia doboru przedstawione w normie EN 837-2. Dobór powinien być potwierdzony przez specjalistę Tubes International. Oprócz podstawowych typów manometrów ultrawysokociśnieniowych UHP (MGS 18, MGS 22 oraz zakres manometrów CEJN) oferujemy na zapytanie szerszy zakres manometrów UHP oraz akcesoriów do nich – kontakt Tubes International.
Bezpieczeństwo manometrów ultrawysokociśnieniowych zapewnione jest poprzez ich odpowiednią konstrukcję oraz dobór wymaganego stopnia zabezpieczenia w zależności od zastosowania (ciecz lub gaz), zakresu ciśnienia oraz wielkości nominalnej (średnicy) manometru. Kryteria doboru stopnia zabezpieczenia (klasy bezpieczeństwa) podane są w normie EN 837-2 oraz DIN 16001. Ogólnie (dla wszystkich manometrów, także do niskich ciśnień) istnieją następujące klasy bezpieczeństwa:
0 – manometr bez zaworu bezpieczeństwa;
S1– manometr z zaworem bezpieczeństwa;
S2 – manometr w wykonaniu bezpiecznym, bez przegrody czołowej;
S3 – manometr w wykonaniu bezpiecznym i z przegrodą czołową („solid front”);
Bezpieczny manometr powinien chronić operatora przed wybuchem i odłamkami od strony przedniej ciśnieniomierza, spowodowanym rozprężeniem wysokiego ciśnienia gazu w razie uszkodzenia elementu ciśnieniowego (rozerwania rurki Bourdona). Manometry w wykonaniu bezpiecznym muszą przejść badanie wyzwalania energii, symulujące rozerwanie elementu ciśnieniowego, podczas którego żadne części, odłamki lub ciecze nie powinny być wyrzucone z manometru. Szyba wizjera ma być wykonana z laminowanego szkła lub nie rozszczepiającego się tworzywa. Z tyłu manometru umieszczony jest element zabezpieczający tylny, przybierający postać korka lub całej tylnej ściany obudowy, odlatujący w przypadku wybuchu i uwalniający ciśnienie z wnętrza obudowy. Dla ciśnieniomierzy klasy S2 jeżeli badanie wyzwalania energii jest spełnione, wystarcza zawór bezpieczeństwa jak w S1. W manometrach klasy S3 dodatkowe zabezpieczenie stanowi przegroda czołowa, zintegrowana z obudową, uniemożliwiająca wyrzucenie części manometru do przodu. Budowa manometru w wykonaniu bezpiecznym z przegrodą czołową (S3) pokazana jest na schemacie obok. (1 – rurka Bourdona, 2 – mechanizm, 3 – przyłącze, 4 – wskazówka, 5 – podzielnia (skala), 7 – element zabezpieczający tylny, 8 – szyba wizjera z laminowanego szkła). |
Lista produktów:
Manometry UHP do 4000 bar
z przyłączem procesowym HP